Студенти представиха идеи за нова маркетингова стратегия на бизнес организация

Кръгла маса на тема „Алтернативни маркетингови решения на стартираща бизнес организация“ се проведе в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“, организирана от Катедра „Маркетинг“. В събитието взеха участие 21 студенти-бакалаври от специалност „Маркетинг“ в редовна форма на обучение от всички курсове, преподаватели от катедрата и Димитър Анев – собственик на фирма „Вестимо“ ООД – Свищов.

Кръглата маса откри гл.ас. д-р Ваня Григорова, която поясни целта, задачите, формата и регламента на дискусията. Собственикът на фирмата представи националната и международна специфика на бранша за производство и продажба на дамски дрехи-уникати, за да дообогати предоставената предварително информация за маркетинговата дейност на бизнес организацията. Основната цел, която си постави форумът, е чрез провеждане на дискусия да допринесе за развитието на двупосочната връзка „наука – бизнес“, залегнала като един от приоритетите на националната политика за висшето образование. Участниците потърсиха приложение на маркетинговите знания, усвоени от студентите при обучителния процес, за разработване на маркетингова стратегия за развитието на бранда CULTO, произвеждан и притежаван от стартиращата българска фирма „Вестимо” ООД. Реалната ситуация бе подробно представена под формата на разработен казус с данни от практиката и разчетите на фирмата, и поставени в него въпроси.

В продължение на един час седем екипа от студенти, подпомагани от двама преподаватели от катедрата в ролята на техни ментори (ас. Живка Тананеева и ас. Атанаска Решеткова), генерираха идеи за нова маркетингова стратегия на фирмата за пазарите в България, Румъния и Великобритания, които представиха пред журито и участниците. Младите маркетолози разкриха различни алтернативни стратегии за преодоляване на поставените проблеми, борба с конкуренцията и успешен пазарен ръст на стартиращата фирма, включително в интернет-пространството. Маркетинговите стратегии на екипите се оценяваха по критерии, обявени в началото на форума и по време на тяхното представяне се проведоха активни дискусии между студентите и собственика на фирмата относно осъществимостта и адекватността на предложените решения, т.е. доколко фирмата е в състояние да предприеме съответните маркетингови активности, отчитайки рамката на вътрешнофирмените и пазарните фактори.

След изслушване на всички участници, тричленното жури в състав гл. ас. д-р Ваня Григорова, гл. ас д-р Радослав Йорданов и Димитър Анев класира на първо място екипа на Иван Драгомиров от IV курс, Росица Кирилова и Анелия Минковска от II курс, които награди с фирмени спортни облекла CULTO. Стратегията на този екип включи комплекс от най-детайлно и най-интересно представени маркетингови мероприятия за бранда, свързани с продуктови, ценови, дистрибуционни, комуникационни и пазарни активности, които се доближават най-много до състоянието и потенциала на фирмата за разширяване на пазарния дял в Румъния, както и амбициите за завладяване на нов чуждестранен пазар във Великобритания. Връчена бе и поощрителна награда на екипа с най-оригинална и атрактивна презентация на студентите от IV курс Мерт Дурхан, Теодора Цвяткова и Сийка Жекова, а всички участници получиха сертификати.

Според организаторите проведеният форум постигна няколко ефекта. От една страна, студентите се запознаха с практически проблеми, възникващи при осъществяване на маркетинговата дейност в реални условия и за нов бранд, и приложиха знанията и креативността си, за да открият най-правилните ad-hoc решения. Те установиха многозначното проявление на маркетинга и необходимостта от задълбочени знания за причинно-следствените връзки между маркетинговите и бизнес процесите. От друга страна, собственикът на фирмата получи нови ценни маркетингови идеи за фирменото развитие за марката CULTO в България и в чужбина от различни гледни точки.

Представянето на студентите Димитър Анев определи като много добро и заяви: „Получих поредното доказателство за високото качество на обучението по маркетинг в Стопанска академия! Изключително добре представени и обосновани маркетингови стратегии с висока степен на креативност, които смятам непременно да приложа в моята работа във фирмата. Бих се радвал да поддържаме тесни връзки със студентите и в бъдеще – ползите ще са взаимни!“.

Предвижда се тази форма на установяване на симбиоза между науката, в лицето на студентите и преподавателите, и българския бизнес, да се превърне в традиция за катедра „Маркетинг“, споделиха организаторите.

ФОРУМ

Оставете първия коментар към "Студенти представиха идеи за нова маркетингова стратегия на бизнес организация"

Напишете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.


*