Модел на „Обърната” класна стая се прилага в град Силистра

Това е съвременна образователна технология, в която урокът в клас и домашната работа сменят местата си
1Числото 155 – годишнината на създаването на училището – изписаха с телата си ученици, учители и родители в най-старото училище в Силистра – ОУ „Отец Паисий” – по случай празника на учебното заведение.
„Тази година по-различното, което правим, е да въведем нови образователни технологии в учебния час”, каза директорът на училището Камелия Рачева. Празникът премина под наслова „Нека да е българско”. Учители и ученици влязоха в класните стаи с национални носии. Проведена бе викторина. Гостува пътуващото читалище „Бащино огнище”. Дворът на училището изглеждаше като стар мегдан с аранжирани кътове – дюкяни, работилници, люлки, забавни игри. По случай празника участници в клуб „Любословие” се срещнаха и разговаряха с над 20 възпитаници на училището, както и с бивши учители. На поканата се отзоваха ученици от ЕГ „П.Яворов”, ПМГ „Климент Охридски”, ПГСУАУ „Ат. Буров”. Удивително е сходството на споделените емоции от учениците, свързани с училището. „Най-хубавите години”, „Най-доброто начало”, „Семейство”, „Дом”, „Най-скъпото”, „Най-блажените години” – така интервюираните определят годините в родното училище. Името на училището ги изпълва с прекрасни чувства – обич, щастие, радост, гордост, но и носталгия по отминалото време. Някои ученици дори споделят, че ако могат да върнат времето назад, много би им се искало да прекрачат отново прага на скъпото училище. С усмивка и удовлетворение си спомнят за благотворителните концерти, за тържествата пред паметника на Паисий, за химна, за фанфарния оркестър. Когато оркестърът засвири, всички знаят – дефилират паисиевци! Благодарни са на учителите за тяхната строгост и взискателност, за това, че искат много, но дават двойно повече, за всеотдайността им. Не пропускат факта, че дължат любовта си към определен предмет именно на преподавателите. Признателни са за житейските уроци, които са ги научили какво е толерантност, какво е отговорност, какво е благородство. Празничните прояви завършиха с ученическа конференция на тема „История на българското образование”. За едно ново направление в работата на училището разказва Камелия Рачева – директор на учебното заведение:
2– Тази година се навършват 155 години от създаването на училището. Броят на учениците е 428. Средният успех в края на миналата учебна година на училището е 4.92. Приоритет в дейността на училището през тази година е въвеждане на нови образователни технологии. През май наш учител премина едномесечно обучение в Колумбийския университет в Ню Йорк по програмата „Технологичен директор“ на фондация „Америка за България“. Надяваме се с негова помощ и осъзнатата необходимост от всички учители за промяна да превърнем учениците от пасивни слушатели, които приемат безкритично учебния материал в активно пресъздаващи и творчески личности.
„Обърната” класна стая е съвременна образователна технология, в която типичният урок в клас и домашната работа сменят своите места. Интересното е, че това е модел, в който учениците учат уроците у дома, а в клас се упражняват, дискутират и осмислят урока. Това дава на учениците свобода да взаимодействат със съдържанието в съответствие на техния собствен стил на учене. Опитът ни показва, че учениците, подготвени за часа по този метод, са по- уверени в своите способности в клас, по-силно мотивирани са и не се притесняват да задават въпроси относно учебното съдържание, което не разбират. За успеха на тази образователна технология основна роля има учителят. Защото той трябва да предостави на учениците план на урока, задачи, допълнителни материали и видео по темата, полезни линкове с интересни факти, за да подпомогне самостоятелната им подготовка.
4Обръщането на класната стая представя възможности на учениците да се обучават чрез разнообразие от различни дейности в учебния процес. Постига се намаляване на времето, прекарано в монотонна лекция от страна на учителя, вниманието се фокусира върху разбиране и прилагане, дава на учениците по-голям контрол в училищния живот и създава чувство на отговорност за тяхното учене. Те отбелязват силно сътрудничество както в класната стая, така и извън нея. Всеки ученик има индивидуално разбиране за урока и заедно в малки групи са в състояние да се възползват от знанията и разбирането на учебното съдържание помежду си, за да се изградят нови разбирания и по-добре да се усвои урокът.

Текстът е публикуван в бр. 47.

Оставете първия коментар към "Модел на „Обърната” класна стая се прилага в град Силистра"

Напишете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.


*